3 t/m 9 december

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

3 t/m 9 december

Bericht  Maikel Steneker op do nov 29, 2007 10:43 pm

Ik post nu alweer de eerste thread van december (tenzij je het weekend van 1 en 2 december meetelt waarin geen DS-games uitkwamen). Als je benieuwd bent naar wat er in de eerste week allemaal uitkomt moet je vooral verder lezen. Ook kun je in deze thread reageren. Reacties zijn welkom van iedereen die de rood gekleurde tekst hieronder aandacht heeft gelezen:

Releasedata kunnen altijd veranderen! Ik kan me ook wel eens vergissen! De games die ik hier in een lijst zijn komen dus niet 100% zeker uit, en ze worden ook niet 100% zeker gedumpt!

Uitgestelde spellen
Panzer Tactics DS komt nu in februari 2008

Maandag 3 december
Panzer Tactics DS (E)

Dit spel is een Turn Based Strategy spel dat zich afspeelt in de tweede wereldoorlog. Het is via hot seat (meerdere spelers spelen omstebeurt op één DS), lokale multiplayer en Nintendo WiFi Connection speelbaar. Na Advance Wars: Days Of Ruin hebben we daar misschien niet meer veel behoefte aan, maar dat wil niet zeggen dat dit geen redelijk spel is.

Verder komt vandaag American Girl: Julie Finds a Way uit.

Dinsdag 4 december
Alvin and the Chipmunks (U)
De laatste tijd lijkt de DS met ritmegames overspoeld te worden. De meeste van deze spellen zijn van redelijke kwaliteit, dus zet deze ook maar op je verlanglijstje.

Draglade (U)

Als je alweer toe bent aan een nieuw vechtspel heb je vast wel interesse voor Draglade. Veel bijzonders lijkt het niet te worden, maar een spel dat tot nu toe alleen nog maar met een 8,5 beoordeeld is mag je toch niet zomaar negeren!

Ook komen vandaag Left Brain Right Brain (U), Pocket Pets, The Golden Compass (U) en Yu-Gi-Oh! World Championship 2008 (U) uit.

Woensdag 5 december
Bee Movie Game (U)
Deze game van Vicarious Visions (de makers van de Tony Hawk-games op de DS) werd pas geleden al in Europa uitgebracht (zelfs in het Nederlands!). Ik heb deze platformer nog niet kunnen testen.

Donderdag 6 december
Vandaag komen zoals elke donderdag veel Japanse DS-games uit. Zoals deze:
  • Boku to Sim no Machi: Resort ni Genki o Torimodosou!
  • Gintama Gin-Oh Quest: Gin-san ga Tenshoku shitari Sekai wo Sukuttari
  • Haneru no Tobira DS: Tanshuku Tetsudou no Yoru
  • Juushinden: Ultimate Beast Battlers
  • K-1 World GP
  • Kokoro o Yasumeru Otona no Nurie DS 2
  • Maru Kaite DonDon Oboeru: Kyoui no Tsugawa Shiki Kanji Kioku Jutsu - Kiso Gakushuu Hen
  • Nep League DS
  • Pororon! Dokomodake DS
  • Power Pro Kun Pocket 10
  • Tales of Innocence
  • Tomodachi Tsukurou! Mahou no Koukan Nikki
  • Yozemi no Center Shoujun Series: Eigo Hen

Verder komen vandaag uit:

Mario Party DS (A)

Wie kent Mario Party niet? In dit bordspel speel je om de beurt een standaard bordspel waarin je zo veel mogelijk sterren en muntjes probeert te verzamelen, en als iedereen aan de beurt is geweest speel je nog een minigame ook!
De Nintendo 64- en GameCube-games waren volgens de meesten mensen erg vermakelijk, en hoewel deel 8 op de Wii tegenviel was daarmee ook veel plezier te beleven. Mario Party Advance was gewoon niet leuk, want je kon maar met één speler spelen. Maar hoe zit het met de DS-versie?
Zoals je in het filmpje en op de screenshots kunt zien hoeven we over graphics absoluut niet te klagen. De DS tovert prachtige DS-beelden op beide schermen en wordt duidelijk maximaal gebruikt.
Hoewel de DS-versie net als de GBA-versie verschillende Single Player-modes kent kun je ook via de Party mode het draadloos tegen anderen opnemen. Met een paar goede minigames en een goed uitgewerkte Party-mode kan dit niet meer misgaan, toch?
Ik heb de Japanse versie zelf kort geprobeerd, en die was zelfs in het Japans al leuk. Hoewel alles ineens erg groot lijkt op de kleine schermpjes van de DS zag alles er fantastisch uit. De minigames waren leuker dan ik had gedacht. Ik weet niet hoe dit is uitgepakt in de eerdere Amerikaanse en Europese versie.

Arkanoid DS (J)

Het heeft me redelijk veel moeite gekost om wat screens van dit spel te vinden. En dat terwijl ze eigenlijk totaal overbodig zijn. Want wie kent Arkanoid nou niet?
Voor degenen die de laatste vraag met 'ik' moesten beantwoorden of mensen die vooral interesse in de DS-versie hebben is hier een online demo van het spel te vinden.
Je zult merken dat het spel gewoon nog steeds leuk is. En een DS maakt het met het Touch Screen en de verkrijgbare Paddle Controller natuurlijk alleen nog maar leuker!
Voor meer informatie verwijs ik jullie zonder toestemming door naar DjoeN. We weten namelijk allemaal dat hij de verleiding niet zal kunnen weerstaan en zo'n controller moet hebben!

Vrijdag 7 december
Vandaar zien we de Europese release van het hierboven besproken Alvin and the Chipmunks. Ook komen Barbie as The Island Princess, Hot Wheels: Beat That, Pro Evolution Soccer 08 en Warhammer 40,000: Squad Command uit in Europa.
Ook komen Jenga World Tour (A) en het teleurstellende Steel Horizon (A) vandaag uit.

Myst (E)

Iets positiever is de release van Myst. Ja, het spel dat een hele tijd geleden werd uitgesteld komt alsnog vandaag uit! Hopelijk houdt Midway zich deze keer aan de releasedatum.
Ik heb nog nooit een Myst-spel gespeeld, maar het schijnt dat ik iets gemist heb. Daarom ga ik deze DS-versie maar eens proberen. Dit spel schijnt een echte adventure te zijn, en hoewel spellen nooit perfect zijn worden de PC-titels beoordeeld als "onberispelijk": veel is er niet meer te verbeteren. Ik ben benieuwd!

Tot zover een week die gevuld is met DS-releases. De volgende week zal heel wat minder gevuld zijn... Tenzij je Japans kunt lezen zal er waarschijnlijk niets interessants te vinden zijn! Als je toch interesse hebt of gewoon een trouwe lezer bent kun je het volgende topic volgende week op NDSS verwachten. Al sluit ik niet uit dat ik de volgende twee topics samenvoeg, waardoor het geheel wat later zou kunnen komen.

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

Profiel bekijken http://www.ndss.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: